2012. július 31., kedd

Hétfői betakarítás

Zoli hétfőn mindent leszedett a kertben ami meg volt érve, mert ma megint ment dolgozni és egy ideig oda lesz. Úgyhogy munka után tepertem haza, mert volt mit csinálni. Vagyis csak egy dologra volt időm, paradicsomlevet főztem, illetve az aszalóba is került. De azért hagytunk meg enni is, én leginkább a koktélparadicsomot imádom, egy szem egy falat :)

A tálban lévő adag került az aszalóba, a vödrös pedig enni szedtük le
Itt már fő a paradicsomlének való
Ezt a kettőt magnak raktuk el. Én lébe és lecsóba használom ezt a fajtát, apukám meg ezt szereti enni
15 üveggel lett, kb. 11 liternyi paradicsomlé
Az aszalót is dolgoztatnom kell, mert pár emberke szeretne tőlem aszalt paradicsomot fűszeres olajban
A paradicsomon kívűl más is lett leszedve, de ezeket ezután fogom majd valamilyen formában feldolgozni.

Padlizsán
Uborka, almapaprika és hosszú vékony nagyon erős paprika (ennek nem tudom a nevét)
Étkezési paprika
Nem tudom másoknál hogy van, de nálunk ebben az évben a paprika alig akar nőni. Ami meg megnő annak a végei pedig olyanok mint a képen. Tavaly annyi paprikám volt, hogy azt sem tudtam, hogy mit csináljak belőle (csak, hogy éreztessem a mennyiséget, csináltam 130 üveg lecsót, egy 20 literes vödörbe paprikába töltött lila káposzta volt, fagyasztóba került egy rekesszel kicsumázva töltött paprikának való, egy rekesszel megtöltve zöldséglevelekkel levesbe vagy pöribe, minimum 8 kilóból vegyes vágott készült, és még zakuszkába is került, na meg ettük), ehhez képest idén nem tudom, hogy egyáltalán lecsót fogok e tudni elrakni. De a szomszédban is ugyan ez a helyzet, illetve másoknál is a baráti körben. Nem értem mi lehet a gond.

4 megjegyzés:

Fernel írta...

Klasszikus kalcium hiány tüneteit mutatja. Nálam a lukullusz típusú parik ilyenek. Régebben locsoltam Fitohorm 40CA-val, akkor olyan szárazság volt, hogy utána lombtrágyaként kipermeteztem. Hátha úgy jobban hasznosul. Mutathatja azt is, hogy túlsúlyban van a nitrogén, és ezért nem tudja felvenni a kalciumot.
Szép, és sok termésed van, nagyon jó hozzád jönni, kicsit irigykedni :D

nonci26 írta...

Nálam is ugyanez a helyzet a paprikákkal...tavaly nagyon szépek voltak, idén pedig nekem is ilyen némelyiknek a vége:(

Lidike írta...

Köszönöm! Sok is vele a munka. Minden évben az uram eldönti, hogy csak a fél kertet ülteti be, oszt utána meg már az egész nem elég :) Most megint az van, hogy jövőre ennyi minden nem lesz. Na majd meglátjuk :)
Fernel, majd Zoltánomnak megmutatom, hogy mit írtál, csak ő most oda van dolgozni ottalvósban. Tavaly is volt pár ilyen, de most inkább a legnagyobb gond, hogy egyáltalán nem is akarnak nőni. Remélem annyi lesz, hogy pár üveg lecsót el tudjak rakni.

Juhmeli írta...

Tavalyi év után én is csökkentettem a veteményes hosszán, pedig nem is olyan nagy, mint a tietek, aztán idén széltében növelte, így nagyobb lett, mint tavaly:) Így van ez, az ember nem bír magával:)

Egyébként nagyon várom már, hogy teremjen a paradicsom, hogy kipróbáljam az aszalást, igaz, napon.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...