2012. július 2., hétfő

Meggymagvalás és meggyszörp

Egészségügyi okok miatt (hétvégén becsípődött a derekam :( ) a két meggyfából csak az egyiket szedtük le. Az első vödör meggyet a szomszédnéni kapta (nekik nagyon kevés termett, örült is). A többi négy vödörrel pedig landolt a mosókádban. Két léről átmostam az egészet.

Ez még az első vödör az első lében
Csináltam magamnak egy magvaló helyecskét a kertben. Kis asztal, kisszék, napernyő. Itt aztán fröcskölhetett a meggylé minden írányban.

Derékbecsípődés helyszíne, hirtelen álltam fel az egyik alkalommal
Az én kis magvalóm
 A kimagvalt meggyről folyamatosan szűrtem le a levet, még a magvaló tartályában lévő magot is szűrőbe raktam először. A lecsöpögtetett meggyet zacskóztam és folyamatosan pakoltam be a mélyhűtőbe, mert nagyon meleg volt.


17 zacskóval került a fagyasztóba, tavalyról pedig még maradt 15, tehát jelenleg 32 zacskóval van. Ezt használom levesnek, süteménybe. Az idén befőttet nem fogok elrakni, mert az is maradt vagy 20 üveggel, azt csak magában szoktuk enni.
A leszűrt léből pedig szörpöt készítettem. Megmértem, hogy hány liter a lé (3,5 liter levet szűrtem le a magvalt meggyről), és ehhez a mennyiséghez kimértem a folyékony édesítőt és a citromsavat (10 liter léhez szoktam tenni egy üveg folyékony édesítőt és 50g citromsavat), és felfőztem az egészet.


Mikor felforrt, levettem a tűzről és kimosott üvegekbe szétöntöttem. Lezárás előtt késhegynyi Na-benzoátot tettem minden üvegbe.


A másik fán lévő meggyből is szörp fog készülni, illetve egy kis lekvár. Ez a következő hétvégére marad, remélhetőleg addigra a derekam is helyrejön :)











4 megjegyzés:

Lizi írta...

Jó látni,hogy tele vagy energiával!Nagyon ügyes vagy!

Lidike írta...

Munkahely mellett elég nehéz csinálni, de télen meg csak kimegy az ember a fagyasztóhoz, vagy a kamrába és csak kiveszi ami kell. De azért szeretem is csinálni :) De gondolom nálatok sincs ez másképp...

Juhmeli írta...

Remélem a derék már jobban van! Nem aprózzátok el a dolgokat, jó sok munka, jó sok elégedettség, ahogy telik a láda. Még, jó hogy ti megeszitek, mi csak most igyekszünk megszeretni a zöldségeket.

Lidike írta...

ÁÁÁÁÁÁÁ egyre rosszabb, most már a hátamon is begörcsölt egy pont. Tisztára hadirokkant lettem.
Mi imádjuk a zöldségeket, mindenféle változatban. Én nálam van egy kivétel, a spenót, na azt biztos nem eszem meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...