2012. augusztus 21., kedd

Tejfölös-pudingos szelet

Ezt a receptet már két hete találtam egyik este a neten, gyorsan ki is írtam, mert számomra elég egyszerűnek tűnt. Nem szeretem azokat a süteményeket csinálni amik nagy pepecseléssel és sok munkával járnak, próbálok minél egyszerűbb finomságokat keresni. Na ebben sem csalódtam és Zoliban sem, első evésre fél tepsi oda :) Ezt sütöttem neki vasárnap délután.

Hozzávalók a tésztához:
  • 40 dkg liszt
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 25 dkg margarin
  • 1 db tojás
  • 10 dkg kristálycukor
  • 2 ek kakaópor
  • 1 ek tejföl
Hozzávalók a krémhez:
  • 5 dl tej
  • 2 cs vaníliás pudingpor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 20 dkg kristálycukor
  • 1 pohár nagy tejföl
  • 1 pohár kis tejföl
  • porcukor a tetejére (na én ezt elfelejtettem rátenni)
Először megfőztem a krémhez a vaníliás pudingot (a 2 cs pudingport a tejjel és a kristálycukorral), hogy legyen ideje kihűlni.
Utána a tészta hozzávalóit összegyúrtam. A száraz anyagokat egy műanyag tálban összekevertem, belereszeltem a margarint, beleütöttem a tojást és hozzáraktam az egy evőkanál tejfölt. Ezt addig gyúrtam, míg a tál fala szép tiszta nem lett és a tészta összeállt. Igaz az eredeti recept nem írta, de én beraktam a hűtőbe, míg a krém teljesen el nem készült, mert eléggé meleg volt.
Mikor a puding teljesen kihűlt, akkor hozzákevertem a vaníliás cukrot és a két doboz tejfölt.
A tésztát két felé vettem. Az egyiket kinyújtottam és a kivajazott és lisztezett tepsi aljába tettem, teljesen töltse ki. Erre kanalaztam a kész krémet és szépen elegyengettem, majd a tetejére jött a másik kinyújtott tészta.
180 fokra előmelegített sütőben sütöttem úgy 35-40 percig. A kész sütit porcukorral kellett volna megszórni de én ezt teljesen elfelejtettem. De míg hűlt szem előtt sem volt, térültem fordultam és már el is tünt fél tepsivel, teljesen le se tudtam fotózni :)





Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...