2016. július 6., szerda

Uborkasaláta télire


Elég jól terem az uborkánk de nem szedjük állandóan. Így mikor odajut a dolog akkor szép nagy tenyérnyi nagyságú termést sikerül leszednünk. Általában az ilyen nagyokat kovászosnak szoktam elrakni, de pont ekkor romlott el az idő is és a spájz pakolása közben legalább 8 nagy üveg kovászos uborkát leltem. Így újragondoltam a dolgot és simán elraktam uborkasalátának, vagy ha valaki pikánsabbat szeretne akkor svéd uborkasalátát is készíthet hagyma hozzáadásával, de mivel most nekem nem volt hagymám ezért döntöttem a sima uborkasaláta mellett.

Hozzávalók:
  • uborka legyalulva
  • gyalult uborka kilójaként 1-1,5 evőkanál só
  • gyalult uborka kilójaként 1 dl 10%-os ecet
  • gyalult uborka kilójaként 100g cukor
  • nátrium benzoát (kilónként fél teáskanál egy pici meleg vízben feloldva és így adva hozzá a többihez)
  • fűszerek ízlés szerint (csípős paprika, kapor, csombor, torma, szemes bors, babérlevél, mustármag stb.)
Az uborkát jól megmosom és dörzsis szivaccsal megszabadítom a kis tüskéitől, majd legyalulom vékony szeletekre. Lemértem az uborka súlyát és ez alapján kimértem a sót, cukrot, ecetet és a tartósítószert. Én egy nagy befőzős fazékba pakoltam az uborkát (de lehet akár egy nagyobb lavórba is rakni) és a többi hozzávalóval (fűszerek kivételével) jól összeforgatom. Lefedve berakom a spájzba (az a lényeg, hogy hűvös helyen legyen) 1 napra. Mikor éppen eszembe jut akkor kavarok rajta egyet. Másnap jól kimosott üvegekbe belepakolom az uborkát (ilyenkor lehet beletenni az üvegek aljába a fűszereket ízlés szerint, én most nem tettem bele semmit) és felöntöm a saját levével (nekem még szokott is kimaradni). Mielőtt lezárom az üveget teszek rá egy celofántot is, majd bepakolom a spájz polcára.






Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...