2016. július 5., kedd

Alföldi Provence


Végre nekünk itt az Alföldön is lehetőségünk van egy kis levendula szüretre, nem kell elmennünk egészen Tihanyig vagy Pannonhalmáig. Létavértes mellett, a gyümölcskertek és szőlőskertek közt megbújik egy aprócska domb amely Provence hangulatát idézve levendulával van betelepítve. Igaz nem túl régóta szervezik a nyilvános eseményeket, én is csak tavaly hallottam róla először pedig elmondható, hogy a szomszédságában lakunk. Akkor is csak véletlenségből ismertem meg a helyet de akkor már vége volt a nyílt napnak. Így idén figyelemmel kísértem a Létai Levendulás facebook oldalát, hogy időben értesüljek a szedd magad eseményről így már az első nap reggelén felkerekedtünk, hogy mi is részese lehessünk ennek a hangulatnak, látványnak és illatfelhőnek, illetve még egyben láthassuk a "lila szőnyeget". Nagy zacskónyi levendulát sikerült szednünk, kóstoltunk finom kekszet és szörpöt, szépen eltelt ez a délelőtt.
Ez a hétvége nem várt embertömeget vonzott, második nap végére alig maradt leszedésre váró virág pedig még egy hétvége meghirdetésre került. Jelenleg úgy döntöttek, hogy egyetlen napra még megnyitják a kapukat így ha valaki még szeretne levendulát szedni azt még most szombaton megteheti a készlet erejéig.
Mi leginkább a látvány miatt mentünk el így nem is tudtam, hogy mit csináljak ennyi levendulával. Egyenlőre kisebb csokrokba kötöttem és az ebédlőben felakasztottam a falra azokat így továbbra is illatozik de már a mi kis lakásunkban :)





























Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...